Zorg voor vrouwen
Wachttijden blaasproblemen
Eerst een telefonische intake
- U krijgt eerst een afspraak voor een telefonische intake met de verpleegkundige.
- Zij bespreekt met u uw klachten en bekijkt of deze passen bij het Centrum voor Blaaspijnsyndroom of bij het spreekuur voor overactieve blaas, terugkerende blaasontstekingen en incontinentie.
- Daarna volgt de afspraak in de kliniek.
Actuele wachttijden voor overactieve blaas, blaasontstekingen en incontinentie
- Kliniek Baarn: circa 4 weken na telefonische intake is afspraak in kliniek mogelijk.
- Kliniek Arnhem: circa 4 weken na telefonische intake is afspraak in kliniek mogelijk.
Actuele wachttijden voor blaaspijnsyndroom
- Blaaspijnsyndroom in kliniek Den Haag: circa 4 weken na telefonische intake is afspraak in kliniek mogelijk.
- Blaaspijnsyndroom in kliniek Baarn: circa 4 weken na telefonische intake is afspraak in kliniek mogelijk.
Verzekerd bij VGZ?
Bent u verzekerd bij een verzekeraar die valt onder VGZ? Dan zijn de wachttijden helaas langer, lees meer >
Wachttijden worden maandelijks bijgewerkt en zijn indicatief
De wachttijden zijn een indicatie die maandelijks bijgewerkt wordt aan het begin van de maand. Het is altijd mogelijk dat gedurende de maand door bijzondere voorvallen als onverwachte drukte, uitval van artsen en dergelijke, het daadwerkelijke moment van inplannen van de afspraak anders kan zijn dan hierboven is aangegeven. Uiteraard is ook uw eigen beschikbaarheid hierin een factor.
Informatieplicht mogelijkheid tot wachtlijstbemiddeling
Nederlandse Zorgautoriteit verzoekt ons de volgende tekst bij de wachttijdinformatie te publiceren:
“Wanneer u de wachttijd te lang vindt, kunt u altijd contact met ons opnemen, of uw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan u hierin ondersteunen, zodat u mogelijk sneller geholpen kunt worden. De maximaal aanvaardbare wachttijd die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk is overeengekomen (de Treeknorm) bedraagt voor de toegang tot de polikliniek en diagnostiek 4 weken. Voor behandeling is de maximaal aanvaardbare wachttijd 7 weken”.
Naast bovenstaande verplichting zijn we tevens verplicht u te informeren over de mogelijkheid van wachtlijstbemiddeling door de zorgverzekeraar, indien de wachttijden voor deze betreffende patiënt voor polikliniek, diagnostiek of behandelingen de Treeknorm overschrijden.
VGZ zorgverzekering, hieronder vallen:
• VGZ
• Bewuzt
• Univé
• Promovendum
• National Academic
• Besured
• Zekur
• IZZ / VGZ voor de Zorg
• IZA
• Zorgzaam
• SZVK
• UMC
Waarom?
Jaarlijks maken wij met alle zorgverzekeraars afspraken over de zorg die wij aan hun verzekerden kunnen bieden binnen de basisverzekering. VGZ heeft een maximum gesteld dat niet toereikend is voor het aantal patiënten dat naar ons wordt doorverwezen. Hierdoor kunnen we helaas minder VGZ verzekerden ontvangen en ontstaat voor deze patiënten een langere wachttijd.
Uw verzekeraar kan u bemiddelen naar een uroloog in een ander ziekenhuis
U kunt uw zorgverzekeraar voor meer informatie of voor wachttijdbemiddeling bellen op onderstaande nummers:
• VGZ : 088 131 1611
• Bewuzt : 088 131 1611
• Univé: 088 131 1617
• Promovendum: 078 648 13 00
• National Academic : 078 632 75 75
• Besured : 078 611 81 11
• Zekur : 088 131 1618
• IZZ / VGZ voor de Zorg : 088 131 1612
• IZA : 088 131 1613
• Zorgzaam : 072 527 76 77
• SZVK: 072 527 7677
• UMC : 088 131 1616
Het ZKN-keurmerk garandeert kwaliteit, professionaliteit, veiligheid en hygiëne met onafhankelijke toetsingen.